sunnuntai 6. syyskuuta 2015

MY AMERICAN HOME

Nyt sitä ollaan täällä! Muutama yö on jo takan mun jenkki kodissa. Onhan tää aika jännää. Tähän asti mulla on kumminkin mennyt tosi hyvin! Ekana iltana oli pientä koti-ikävää, mutta ei sen enempää. Oon yllättävän hyvin pärjänny täällä omasta mielestäni. Koko ajan vain paljon tekemistä niin eiköhän se siitä!





Saavuin perheeseen keskiviikkona, iltapäivällä. Lentokentältä ajettiin kaupan kautta ja sitten kotiin. Lentokentällä mua oli vastassa hostmom & dad + mun aluevalvoja. Lapset odottivat sitten kotona isovanhempien kanssa.

Tää paikka missä nää asuu on aivan ihana! Just sellanen perus jenkki suburbs, isoja taloja, jenkkilippuja & lapsia. Heidän talokin on tosi hieno ja sain oman huoneen, joka on mun mielestä tosi kivaa! Perheellä elämäntavat on suhtkoht samallaiset kun mulla Suomessa. He syövät siis terveellisesti ja ovat tosi aktiivisia. Tietty tää arki täällä tulee olemaan aivan erilaista kun mun arki Suomessa, mutta kiva jakaa samantyyppisiä kiinnostuksen aiheita. :)





joten...


Keskiviikkona ei sitten tehty oikein muuta erikoista. Käytiin siis kaupoissa ennenkun tultiin kotiin, syötiin ihana päivällinen (oon rakastunu näihin maisseihin täällä, siis täydellisiä!!), sitten käytiin illalla vielä yhdellä uima-altaalla tässä ihan lähistöllä.

Torstaina mulla oli sitten orientation day koululla. Herätys oli 5.40 ja bussi lähtee tosiaan joka aamu 6.36 tästä meiltä... Todella mukavaa kun en siis mikään aamuihminen ole. No anyways, koululla meillä oli sitten erilaista ohjelmaa. Meidät jaatiin pienempiin ryhmiin (oltiin siis kaikki New Students yhdessä) ja kierreltiin koulua ja tutustuttiin toisiimme eri "leikkien" kautta. Sain tavata koulun muut vaihtarit ja sitten tutustuin (jos niin voi sanoa) muutamiin senior tyttöihin jotka oli siellä esittelemässä meille koulua. Vähän kyllä jännittää, että miten noin isosta koulusta sitten saa niitä kavereita, mutta kai se jotenkin järjestyy. :)
Sain myös mun lukujärjestyksen ja ensimmäisessä jaksossa mulla on Strenght 1, Am litterature/Choir, intro to theatre & French. Saa nähdä miten menee. Menin kyllä vähän mukavuus alueeni ulkopuolelle, kun otin choir & theatre, mutta sen takiahan mä olen täällä! Kirjoitan varmaan myöhemmin koulusta enemmän, niin saatte kuulla, että mitä noilla tunneilla tehdään.

Perjantaina oli ihanan rento päivä. Olin ensin yksin kotona iltapäivään asti. Ensin sain nukkua pitkään ja sen jälkeen facetimetin kotiin ja kävin vielä kävelylläkin. Oli aivan ihana ilma, joten nautin auringosta ja pitkästä aikaa sain vain ottaa rennosti.






Illalla lähettiin hostperheen kanssa Minnesota State Fairin. Se oli kyllä mahtava elämys. Siellä oli siis kaikkea tuoreista chocolate chip cookieista, synnyttäviin eläimiin (I know, only in America) ja maailmanpyöriin. Sain maistaa uusia ruokia ja nähdä erilaisia jenkkijuttuja.





nää oli parhaita !




Lauantaina lähdettiin ajamaan aamupäivällä perheen family cabinelle järven rannalle. Siellä oli sitten melkein koko hostmomin suku, meitä oli varmaan lähemmäs 30! Uitiin, syötiin, puhuttiin ja sain maistaa elämäni ensimmäiset s'moresit!
Vietettiin siellä sitten koko päivä ja tultiin kotiin vasta 22 jälkeen.




siellä oli myös ihanaa ruokaa!


Sunnuntaina, eli tänään, ei olla tehty sen kummempaa. Käytiin vähän ostoksilla, lapset tarvis kenkiä koulua varten ja ite ostin pari urheilupaitaa. Ilalla hostmomin äiti ja veli perheineen tuli käymään. Nyt  istun sängyssä ja ihan kohta pitäisi mennä nukkumaan. Oon jotenkin tosi väsynyt, vaikken edes mitään erikoista olis tehnyt. Ihanaa päästä ryömimään omaan sänkyyn peiton alle pitkän päivän päätteeksi.


1. toi oli oikeesti niin hyvää !
 2. team moo at state fair
3. <3
4. at the lake

Tosiaan tähän asti mulla on mennyt ihan hyvin! Huomenna on Labor day, joten hostvanhemmilla on vapaata. Aamulla mennään hostmomin kanssa kahville parin mun koululaisen, joten saan tavat mun ikäisiä vaihteeksi, ja heidän äitiensä kanssa ja sen jälkeen luultavasti vielä ostamaan vähän koulujuttuja ja mulle puhelinliittymä tänne.


Kuulumisiin!











Ei kommentteja:

Lähetä kommentti