tiistai 22. syyskuuta 2015

4 WEEKS

Päätin tulla kirjoittamaan vähän fiiliksiä, kun sitä nyt ollaan oltu 4 viikkoa täällä valtameren toisella puolen :)

Mun on jotenki tosi vaikea päättää miltä musta tuntuu. Jotenkin tuntuu siltä, että oon ollu täällä jo ikuisuuden. Varsinkin Nycin leiri tuntui tooosi pitkältä. Toisinaan tuntuu, että viikot menee tosi nopeesti ja en oo ollu täällä kun ihan hetken. Enkä tosiaankaan voi ymmärtää, että 1/10 kuukaudesta on jo takana ?! Siis jos nää kuukaudet menee näin nopeesti, ni mähän oon kotona jo ennenkun edes ehdin ymmärtää, että tulen viettämään tän vuoden täällä. Vaikka mua toisinaan pelottaa se, että tulen olemaan täällä ensi kesään asti, niin välillä pelottaa se, että on alle 9 kuukautta jäljellä, se kuinka nopeesti päivät, viikot ja kuukaudet menee. Silmän räpäyksessä on taas yksi viikko takana. Miten tuun ehtimään kokea kaiken ja ottaa kaiken irti tästä vuodesta?




Näiden 4 viikon aikana oon jo kokenu tosi paljon. Oon saanu monia ystäviä, kokenut ja saanut nähdä paikkoja mistä oon aina unelmoinu, kokenu koti-ikävää, kulttuurishokkia ja myös rakastunut tähän maahan ja kaikkeen mitä sillä on tarjottavana. Toisinaan oon sitä mieltä, että miks nää tekee näin? Suomi on vaan niin paljon parempi maa... Mutta myös välillä mietin Suomea, miksi meillä ei ole noita "siistejä" juttuja. Vaikka oon jotenki ajatellu, että vitsit Suomi on kyllä tylsä maa ja miks mä en vois asua vaikka Jenkeissä, olis niin paljon siistimpää, niin oikeesti oon alkanu arvostaa Suomea niin paljon enemmän. Tää kuullostaa varmaan tosi kliseeltä, mutta niin se vain on. Vaikka varmaan joka vaihtari sanoo tän saman, niin jotenki sitä ei voi uskoa (tai en mä ainakaan) ennenkun sen itse kokee. Joka kerta kun joku kysyy, että mistä mä oon, niin voin ylpeästi sanoa, että olen Suomesta. Ja nyt voin myös olla iloinen siitä, että saan kokea myös amerikkalaisen elämän ja saan varmasti mukaani jotai amerikkalaista tullessani kotiin. Vaikka oonkin huomannut pitäväni Suomesta tosi paljon, niin oon myös huomannut sen, että rakastan yhä enemmän matkustamista, sitä, että saan uusia elämyksiä, tavata uusia ihmisiä ja saan nähdä uusia paikkoja. Sen takia olenkin tosi iloinen, että saan kokea tän vuoden ja, että mun ihanat vanhemmat toteuttivat tämän. Haleja teille!


throw back to New York City

Tällä hetkellä meillä on Homecoming week ja tuun postaamaan siitä varmaan loppu viikosta, joten tällänen pika postaus tähän väliin! Toivottavasti teillä on kaikki hyvin siellä Suomessa, teitä on ikävä <3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti