maanantai 2. marraskuuta 2015

HALLOWEEN

Tätä oli odotettu, American Halloween.
Täällä laitettiin koristeet pihalle jo pari viikkoa takaperin ja kurpitsat kaiverettiin viime viikon alussa. Reea, joka asustelee Wisconsinissa, tuli meille viettämään Halloweenia. Hän tuli jo torstaina, joten pääsin viettämään koko viikonlopun hänen kanssa. Oli niin outoa puhua suomea, mutta samalla aivan ihanaa! Reealta ajaa tänne vain joku 1 t 45 min, joten ei edes ole niin kaukana. Toivotaan, että voidaan nähdä toistekkin!



 Pumpkin Patch
etsimässä sopivia kurpitsoja





 Eli American Halloween... Kurpitsat haettiin jo edeltävänä viikonloppuna ja keskiviikkona kaiversin sitten mun Tinker Bell pumpkinin! Ensin mulla oli tarkotus myös pukeutua Tinker Belliksi, mutta päädyinkin toiseen vaihtoehtoon...




Perjantaina mentiin Reean ja yhen mun kaverin kanssa elokuviin katsomaan Maze Runner the Scortch Trials. Siis en vieläkään ole päässyt yli niistä tuoleista, jota siellä teatterissa oli, hahha. Siis painamalla nappia pystyi säätämään selkänojaa taakse yms. ja jalat sai myös ylös istuimelle. Joten periaatteessa pystyit vain makaamaan siinä samalla ku katoit isoa elokuvascreeniä. Taas yksi kunnon American experience.

Lauantai aamuna Reea kaiversi oman kurpitsansa. Juotiin itsetehtyä Pumpkin Spice Lattea ja syötiin kurpitsansiemeniä, jota mun hostäiti oli laittanut. Sitten valmistauduttiinkin jo Trick or Treat:ia varten.

Miss Finland & her pumpkin


Tosiaan mä pukeuduin Miss Finlandiksi ja Reea oli Viking. Kierreltiin siis naapurustoa mun hostsisarusten ja muiden lasten kanssa.



<3

Tällaset kurpitsat löytyi meiltä!
(R2D2, perinteinen, Princess Leja, Batcat & Tinker Bell)

mun ja Reean trick or treat - saalis
nää riittää ainakin vähäksi aikaa:D

Trick or treatin jälkeen oli tarkotus mennä yhteen Haunted House:en mutta se ei sitten onnistunutkaan joten mentiin vaan naapureille ja vietettiin aikaa siellä.

Multa on kysytty täällä monta kertaa, että millanen halloween on Suomessa tai miten se poikkeaa jenkki halloweenista. Täällä on siis trick or treat, haunted house:ja löytyy kaikkialta. Kurpitsoja voi löytää jokapuolelta. Täällä kurpitsan kaiverrus on oikeasti serious buisness! Mun hostiskä osti jopa electric pumpkin knifen tänä vuonna. Meillä oli varmaan 3 eri pumpkin carving settiä ja kaiverrukset oli kunnon satsattuja. Mua se ei tosiaan haitannut, oon rakastunut kaikkeen pumpkin- ja todellakin ensi vuonna lupaan, että meillä kaiveretaan kunnon kurpitsat!
Sanoisin, että suomessa se on enemmän sitä, että pidetään Halloween juhlia ja kurpitsoja näkee vain harvalla. Trick or treat ei oikein ole suomalaisten juttu.
Jotenkin se on ihanaa, että täällä Jenkeissä nää oikeasti osaa satsata, jos jotain tehään, niin se tehään kunnolla! Sanoisin, että mulla oli onnistunut halloween!

Tällasia fiiliksiä näin ekan perinteisen "juhlapyhän" jälkeen!
Tänään oon saanut nauttia yli 20 asteen lämmöstä, marraskuussa! Tänä vuonna kuulemma lämpimin syksy ikinä, ei siis valitettavaa.

Kuulumisiin!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti